PRIMĂVARA POEŢILOR FĂGĂRAŞ 2009

ORGANIZATOR: Fundaţia Culturală „Negru Vodă” Făgăraş

COORDONATOR: Carmen Tăulea

SECŢIUNI CONCURS: creaţie literară, recitare

PROGRAM

23 martie 2009 ora 17 scoli generale

24 martie 2009 ora 17 licee

SPONSORI: Jurnalul Naţional

Editura Nemira

av. Cristian Drăghici

PARTENER MEDIA: Făgăraş Expres

JURIU: prof. Florentin Piţu, prof. Florentin Olteanu, prof. Gabriela  Surdu,                                                publicist Carmen Tăulea, prof. Adelina Graură, prof. Marcela Desa, prof. Susana Oprişor,

prof. Lucia Urdea

Secretar: tehn. Maria Balan

Concurs creație literară

CLASELE PRIMARE

Locul I: David Popa  clasa a III-a Șc. Gen. Grid

Pronumele personal

Eu sunt cel care vorbesc

Tu, ești cui îi povestesc

Despre el, sau ea, bârfim,

Seara când ne întâlnim.

Noi colegi suntem în clasă.

Voi veniți la noi acasă.

Aici ele vor dansa,

Tare ei vor aplauda.

Și uite așa, eu, tu, ea și el,

Noi și voi, ele și ei prin lume

Am enumerat… pronume.

Locul II: Alexandra Ciungara clasa a IV-a Șc. Gen. Nr.1

Răstignire

Iisus pe cruce răstignit

Era foarte copleșit:

Păcatele nostre rău îl înțepau,

Ura și mânia sălbatic îl loveau.

Măicuța lui,

La cruce stătea

Și cu lacrimi amare,

Din suflet plângea.

Mironosițele

Și ele sufereau

Doar ostașii

Priveau și râdeau.

Cununa cu spini

Parcă se strângea

Dar, tot cu răbdare,

Iisus îndura.

Turma

Rău Îl dojenea,

Iar Iisus pe cruce

Duhul și-L dădea.

Mențiune: Iulia Maria Bușe clasa aIV-a Șc. Gen. Nr.1

Primăvara

Un ghiocel mic și plăpând

Stătea-n grădină tremurând

Și aștepta să treacă iarna

Primăvara să-și îmbrace haina.

Aștepta soarele să răsară

Șă-și revadă prietenii iară,

Să strige fericiți împreună:

”E primăvară! Primăvară!”

Să zburde mieii pe câmpii,

Să ne jucăm cu mulți copii

Să așteptăm cu multă fală

Să vină păsările iară!

Să bată vânt de primăvară,

Să-nvie natura iară,

Și câmpiile să-nverzească,

Dealurile să-nflorească.

Ouă roșii să vopsim,

Copiilor să le dăruim,

Că-i sărbătoarea primăverii

Și ziua mare a  Învierii!

Și în albastru mai,

Revedem iar flori pe plai,

Și vântul norii despicând,

Să cadă iar flori pe pământ.

Copacii au înmugurit

Florile au înflorit,

Iarba a înverzit,

Primăvara a sosit!

Mențiune: Bianca Șerban clasa a III-a Șc. Gen. Nr.1

Ghiocelul

Ghiocel cu trei petale,

Curios ai și sosit.

Te întâmpinăm în cale

Cu-n salut de…

Bun venit!

Pădurea-i plină de copii.

Toți așteaptă să învii.

Să te culeagă din pământ,

Ghiocel micuț și scump.

GIMNAZIU

Locul I: Anca Bercu clasa a VIII-a Șc. Gen. Nr.1

Ultimul… Primul om

Ultimul om cu: o

Ultimă speranță,

Ultimă dorință,

Ultimă plângere,

Ultimă fericire,

Cu un ultim vis spulberat…

Este purtat pe aripile norului singuratic

Care străbate cerul plin de:

Speranțe,

           Dorințe,

                       Plângeri,

                            Fericiri,

Și cu noul vis de împlinit

Al unui alt om!

Locul II: Lavinia Csomor clasa a VII-a C.N. ”D-na Stanca”

Cenușa privirilor mele

Eu știu că voi v-ați fi dorit

Să-i stați în cale-o clipă,

Dar asta nu s-ar fi putut

De teamă, sau de frică?

Ba nu, frica-i acum departe!

Iar teama drum străbate…

Ca timpul rămas zeu nătâng

Pe loc zicând în șoapte

Că va veni și acel moment

Ori zi, ori poate noapte.

Acum la masă am de scris

Și-aud la ușă bate

A apărut ca dinadins

E vis, sau realitate?

Cu păru-n vânt și-o frunte lată

Un pas în față-mi face,

Îngândurat și cu-n chip blând

O clipă, se întoarce.

Revine apoi, iar ochii lui

Două sclipiri când îi privești,

Te-neci în ei de negri ce-s

Și nu mai vrei să pleci.

Iar zâmbetul, cum n-am crezut

Nu-i unul oarecare.

Acum doar stă, e ca și mut

E ora de plecare?

Nu-mi spune că mă lași

Fără să știu cum de-ai venit.

Nu-mi spune că-i un vis

În care vii, sau pleci,

În care totul e permis

În care poți șă treci…

Peste speranțe neașteptate

Și umbre înclinate,

Căci piesa a luat sfârșit

E chiar pe încheiate

El Eminescu, iluzie împlinită

Iar eu copil, cenușa lui cioplită.

Locul III. Daniela Motoc clasa a V-a B C.N. ”D-na Stanca”

Pădurea

De pe stânca cea înaltă,

Sus, pe muntele bătrân,

Brazii falnici se arată

Cu o față de stăpân.

Iar în vântul care bate,

Ei se leagănă ușor

Parcă ar vrea să povestească

O poveste a lor de dor.

Păsările minunate,

Zboară deasupra ciripind,

Par și ele încântate;

Văd natura înviind.

Mențiune: Alexandru Pavel Cruceru clasa a VI-aB Șc. Gen. nr.5

Rugă de elev

Înge, îngerașul meu,

Dă-mi vacanță tot mereu!

Fă din două, un semestru,

Fă din mine un maestru!

Fără școală, fără teme,

Fără mate și probleme!

Nota-i mică, fă-o mare

Și absențele să zboare!

Și-n tot locul mă-nsoțește

Și de teze mă ferește!

LICEU

Premiu Special: Remus Octavian Nerișanu

clasa a XII-a C.N. ”Radu Negru”

Cheia de la ușa Oceanului

Dragostea e cea mai frumoasă limbă străină

Diseară inima mă cheamă la cină

Îmi doresc să fac ce mi-am propus…

Să văd prin ochii tăi albaștri un nou apus…

Ai în mână ceva… dar știi tu, oare?

Căldura și nisipul nesfârșitei mări,

În suflet curge ca suferința cuprinzătoare

Și văd din nou că viața e pe mai multe cărări…

Uită-te! Uită-te! Nu vezi niciodată…

Viața are o descifrare codată

Păcat de ochii tăi frumoși, că poți fi o povară…

Când mă săruți… totul e ca o ploaie de vară!

De ce? De ce? Aștept atât de mult…

Parcă dragostea este un cult…

Din inima mea creștină suspin…

Să umplu Universul de lacrimi… dar e prea plin!

Premiul I: Liliana Popa clasa a XI-a C.N. ”Doamna Stanca”

O frunză din suflet

Cu stele în gene,

 Cu lacrimi în ochi,

Cu aur pe buze

Și vise-n priviri,

Ascultă pierdută la o notă din melodia mea,

Tristă, plină de brumă și gheață.

Se cutremură toată ființa mea,

Îmbrățișând sufletu-mi descompus.

De ce se uită ea la mine?

Poate pentru că ea nu doar colorează toamna,

Ci își revarsă melancolia desprinderii de lume

În sufletul meu – ca toamna.

Înflorind prietenia

O floare albă se deschide

dintr-un zâmbet către un necunoscut.

El îți întinde mâna spunându-ți un nume,

Pe care ți-l va repeata pentru că acum îl uiți.

Dar în tine se aprinde

O stea… un nou prieten,

Un nou început.

Întrebările formează o cascadă în minte,

Sentimentele un haos;

Toate se-mpletesc într-o cunună,

De puritate, ruptă din măr

Neofilită nici de timp, nici de soare, nici de furtună.

Fiecare lacrimă,

Fiecare surâs

va avea un ecou…

Privești o stea cum cade,

Simți amintirea cum te arde…

Câte flori ale timpului vei mai împleti

în cununa prieteniei dogoritoare?

Premiul II: Alexandra Corșatea clasa a IX-aC C.N. ”Radu Negru”

Jumătate de poezie

Ți-am scris cu o jumătate de creion

O jumătate de scrisoare

În care

Am pus doar jumătăți de gânduri.

Nu reprezintă decât o jumătate… din mine:

Jumătatea!

Te privesc cu o jumătate

Din fiecare ochi

Și văd dincolo de tine.

Celelalte jumătăți ale ochilor mei

Sunt compuse din câteva întrebări

Îmbrăcate în gene,

Care mă ajută mai mereu

Să aduc răspunsurile printre

Genele tale.

Îți vorbesc doar cu o jumtate a gurii mele

Dar ca să mă înțelegi

Pe deplin

…Despre cealaltă jumătate…

Rămâne între noi.

Jumătatea jumătății din mine

Rămâne a mea,

Dar îți dau ție jumătatea mea

Esențială.

Premiul III: Csilla Kiss clasa a IX-a I C.T. ”Aurel Vijoli”

Copacul

Copacul acela a crescut în fața casei mele

Nebăgat de nimeni în seamă;

an după an,

crengile sale s-au înălțat tot mai aproape de cer.

Și tot nebăgat în seamă a început să îmbătrânească

și să se facă urât;

păsările nu-și mai făceau cuibul în el,

frunzele se împuținau pe an ce trecea,

iar crengile i se uscau ca niște ghiare;

oamenii începură să îl vadă;

și găseaucă e urât;

tot mai urât;

au hotărât să îl taie, creangă cu creangă,

până când nu a mai rămas din el

nimic.

Mențiune: Georgiana Han clasa a IX-a C C.N. ”D-na Stanca”

Urlete

Viteza se strecoară prin timpane,

Întunecând, manipulând mădulare și organe.

Stres, perversiune, cântec desfrânat

Strigăte de foc

Constrânse în același loc,

Abis sau infern.

În cercuri interminabile, inflamabile

Petale, flăcări de lalea.

Lavă vișinie împrăștiată

Natură distrusă, spulberată

Dezastru creat de sunetul diabolic,

Decibelii urlând dezacordat sau metaforic.

Prin vis, prin fantezie,

Urletele te trezesc;

Nu te lasă în pace

Te epuizează,

Te zdrobesc,

Neîncetat turbează și înnebunesc.

Viermii urlând

În ceasuri târzii

Oprind și apoi redebutând.

Tulbură trupul,

Îl aruncă în infern.

Sâcâitor, obositor

O simfonie a demonicelor

Urlete.

Lasă un răspuns

